home sweet home

NU landade jag precis i soffan. Har varit en trevlig kväll med kalas för Mickes kusin och sen en sväng förbi farmor på lite kvällsfika:)

Var till stallet och kollade till Cary okså och benet var mycket bättre! Så skönt, men det blir skritt i några dagar nu och vila i helgen då jag jobbar 8-20 både lördag och söndag. Roligare helg hade man ju kunnat ha;) Ska eventuellet rida på lördag kväll efter jobbet, för min kära sambo jobbar till 23.00 då, så då kan jag egentligen lika gärna  vara i stalllet och mysa .

Cary har ju gjort illa sig i hagen nu, och när han har varit svullen i något ben så har det berott på ett sår som har uppkommit i hagen. Så därför håller jag på att kolla på skyddd att ha i hagen till honom. Han är ju en sån som har sönder och pillar på allt som han kommer åt. Så "vanliga" skydd och boots åker av lika fort som dom kommer på i princip. Nu har jag tittat runt lite och har hittat dessa:

Bild lånad från good4u.se


"Speciellt lämpliga för hästar som kan få problem med mugg i karlederna eller hästar som du helt enkelt är mer rädd om benen på och som har problem med att andra skydd blir för täta.

Hjälper till att hålla hästens ben rena, varma och lerfria samtidigt som det ger skydd mot slag, rivsår och balltramp."

De kostar runt 900/par. Får se om jag införskaffar ett par nu när det snart är lön :)

/M

Kommentarer
Postat av: Sandra Jacobsson

Sv: Eller hur! Det kändes knappt värt att köpa en ny kavaj förra året :) Det syntes ju ändå inte.. Men äntligen slipper man västen! :D

2011-03-23 @ 21:58:27
URL: http://sjacobsson.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

SV: Ja det funkar bra :) De bli väldigt blanka och fina och också hala så de glider lätt på varandra

2011-03-24 @ 08:06:55
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

Undra om de är prisvärda!

2011-04-08 @ 20:28:45
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0